ترک طلایی سیگار - بهبودی

موفق ترین روش ترک سیگار

ترک طلایی سیگار - بهبودی

موفق ترین روش ترک سیگار

اگر دوست دارید که برای همیشه مصرف سیگار خود را کنار بگذارید.
اگر دوست دارید که از ترک سیگار خود لذت ببرید.
اگر دوست دارید که در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشید.
اگر نمی دانید که برای ترک سیگار خود چه باید بکنید.
به وب سایت ما مراجعه کنید
www.behbodi.com

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

افراد سیگاری اگر کمی به خود توجه کنند در می یابند که چه کار مسخره و بیهوده ای را انجام می دهند.

آنها هنگامی که سیگار می کشند آرزوی این را دارند که ای کاش هیچ موقع سیگاری نبودند و زمانی هم که سیگار نمی کشند آرزوی کشیدن یک نخ سیگار را دارند.

امروزه افراد جامعه با فرد سیگاری  مانند یک انسان طرد شده برخورد می کنند و دیگران که انسان هایی عاقل و با هوش هستند به فردی که سیگار می کشد به دیده حقارت می نگرند.

افراد سیگاری در حالت های مختلف مثلا هنگامی که در بین جمعی که سیگاری نیستند و یا موقعی که دردی را در قفسه سینه خود تحمل می کنند و یا در حال داشتن سرفه های خلط دار شدید هر روزی، سر درد های مداوم و یا با دیدن عکس ریه های سیاه روی جعبه سیگار بسیاری از اوقات احساس تنفر از خود می کنند.

آیا واقعا زندگی در این سیاه چال تاریک ذهن که همراه با وحشت و هراس است ارزش زیستن را دارد؟

واقعا چه چیزی نصیب فرد سیگاری می شود؟مسلما هیچ

افراد سیگاری برای کشیدن سیگار خود توهماتی از قبیل آرامش، تقویت روحی، شادی، تمرکز حواس، اعتماد به نفس و امثال این را در ذهن خود  پرورش می دهند و با آن زندگی می کنند.

ولی نمی دانند که ترک سیگار مانند در آوردن کفش تنگی است که پا را آزار می دهد و هنگامی که انسان این کفش تنگ را از پا در آورد احساس آرامش و راحتی می کند.

از دیدگاه افراد سیگاری که در حال کشیدن آن هستند ترک سیگار بسیار مشکل به نظر می رسد و حتی بسیاری از افراد آن را کاری غیر ممکن فرض می کنند.

هدف من هم همین است که به شما بگویم که چرا ترک سیگار در نظر شما مشکل است؟

و یا اینکه ما چرا باید سیگار بکشیم؟

در حقیقت این ها  سؤالاتی هستند که افراد سیگاری دائم به دنبال جواب آن می گردند.

بعضی ها می گویند که این مسئله به خاطر وجود ترس است. ترس از عوارض بعد از ترک سیگار. ترس از اینکه فرد سیگاری نمی داند که بعد از ترک سیگار چگونه از لحظه های زندگی خود لذت ببرد و یا اینکه اصولا چگونه باید زندگی خود را اداره کند.

در مورد اول باید بگویم که عوارض بعد از ترک سیگار و نیکوتین که عمدتا افراد از آن وحشت دارند ،آنقدر نامحسوس و ناچیز است که بسیاری از افراد حتی متوجه وجود آن هم نمی شوند و این به خاطر آن هست که ما در اعتیاد به نیکوتین فقط  ۳%از جسممان درگیر آن شده است و  ۹۷%وابستگی مصرف سیگار یک وابستگی ذهنی، روحی و روانی است.

بعضی از این افراد این موضوع را بیان می کنند که کشیدن سیگار بسیار لذت بخش است. اما تجربه من و هزاران انسان دیگر که امروزه دیگر سیگار مصرف نمی کنند این را می گوید که نه تنها کشیدن سیگار لذت بخش نیست بلکه مصرف سیگار کار بسیار کثیف و تهوع آوری است و در آن هیچ لذتی وجود ندارد.

ترک سیگار

اگر بخواهم این موضوع را برای یک فرد سیگاری ثابت کنم اینگونه می توانم بیان کنم که شما فرض کنید هر روز یک نوع سیگار باب میل خود را مصرف می کنید و حال به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص دیگر آن سیگار در دسترس شما نیست. حال به من بگویید که در این وضعیت چه می کنید؟
اگر حتی هیچ مدل سیگاری در دسترس شما نباشد آن وقت چه می کنید؟

در بسیاری از افراد وابسته به سیگار مشاهده شده است که فرد سیگاری حاضر هست هر نوع سیگار دیگری که از بو و طعم بسیار بدی هم برخوردار است استفاده کند تا بتواند نیاز درونی خود را ارضاء کند. اگر حتی هیچ مدل سیگاری وجود نداشته باشد فرد سیگاری حاضر است یک طناب کهنه و یا چای خشک و برگ درخت را به جای سیگار بکشد اما حاضر نیست که دست از اعتیاد خود بردارد.

آیا واقعا در کشیدن چای خشک و برگ  درخت هم لذتی نهفته است و یا اینکه همه آن ها یک توهم است؟

نکته قابل ذکر دیگر هم این است که در واقع ما به عنوان یک انسان از استفاده خیلی چیز ها در زندگی لذت می بریم. مثلا خود من از خوردن بستنی واقعا لذت می برم ولی این موضوع باعث نمی شود که من روزی ده عدد بستنی را پشت سر هم بخورم. ما خیلی چیزها را دوست داریم و از آنها لذت می بریم ولی انجام ندادن آن ها هم هیچ مشکلی را در زندگی ما ایجاد نمی کند و باعث نمی شود که ما احساس محرومیت کنیم.

یکی از دلایل عمده ای که نوجوانان به مصرف سیگار روی می آورند این است که آن ها می خواهند با کشیدن سیگار بزرگ شدن و بالغ شدن خود را به دیگران ثابت کنند. بعضی از آنها دود سیگار را از بینی خود بیرون می دهند و از این کار احساس غرور و لذت می کنند.

آیا واقع بیرون دادن یک دود سرطان زای اعتیاد آور از بینی انقدر لذت بخش است؟

بعضی از افراد می گویند که ما با مصرف سیگار خستگی و بی حوصلگی خود را برطرف می کنیم.

در حقیقت این هم باز یک اشتباه بزرگ است .خستگی و بی حوصلگی یک حالت روحی و روانی است که با کشیدن سیگار هیچ کمکی به رفع آن نمی شود.

موضوع دیگری که در اینجا می خواهم برایتان مطرح کنم این است که بسیاری از افراد کشیدن سیگار را یک عادت می دانند و فکر می کنند که اگر یک عادت را ترک کنند برای آن ها مشکلاتی در زندگی ایجاد خواهد شد. در حالی که این توجیه نیز یک بهانه غیر منطقی و نا معقول می باشد.

ما هر روز در زندگی عاد تها یی را در خود ایجاد می کنیم و یا آنها را تغییر می دهیم حتی عادت هایی را که دوستشان داریم.

ولی در مورد سیگار اینگونه به ما تلقین شده است که سیگار کشیدن یک عادت است و ترک آن بسیار مشکل .

آیا واقعا این طور است؟

سیگار کشیدن یک عادت نیست بلکه یک اعتیاد است به نیکوتین. به همین دلیل ترک سیگار مشکل به نظر می رسد و در واقع هنگامی که افراد دلایل واقعی مصرف سیگار را متوجه می شوند و اطلاع کافی از آن پیدا می کنند هیچ نیازی به مصرف سیگار در خود نخواهند دید و به راحتی می توانند به این باور برسند که ترک سیگار بسیار آسان است و این کار را به راحتی انجام دهند.

با آرزوی موفقیت و شادکامی

دوستدار شما: داریوش قاضی مرادی

مطالب مرتبط: 

چرا ترک سیگار مشکل است


منبع: بهبودی - مجموعه ترک طلایی سیگار

  • بهبودی ترک طلایی سیگار
  • ۰
  • ۰

با توجه به این که من هم به کشیدن سیگار اعتیاد داشتم و وابسته آن بودم، بعد از آنکه موفق شدم سیگار را برای همیشه ترک کنم به این موضوع علاقه مند شدم که راز رهایی خودم و افرادی را که موفق به این کار شده اند را دریابم.

بسیاری از افراد رهایی یافته از مصرف سیگار، ترک کردن آن را شبیه یک معجزه می دانند.

چرا ترک سیگار مشکل است

من بارها سعی کرده بودم که سیگار را ترک کنم ولی متاسفانه موفق نمی شدم و هر بار دچار  افسردگی شدید می شدم. ترک کردن به صورت ارادی کار بسیار سختی است، شما یک روز شاد و سرحال هستید ولی یک روز دیگر چنان احساس افسردگی و ناراحتی می کنید که گویی تمام دنیا بر سر شما خراب شده است.

این احساس درست مانند حسی است که به چیزی چنگ بزنید تا از گودالی با دیوارهای سست بیرون بیایید.

ولی هرچه بیشتر سعی می کنید بیشتر فرو می روید و در نهایت یک سیگار روشن می کنید و می بینید که چه مزه بدی دارد. بعد با احساس تاسف از اینکه دوباره شکست خورده اید به کشیدن سیگارهای بعدی ادامه می دهید.

اگر از اکثر افراد سیگاری بپرسید که آیا دوست دارید سیگار را ترک کنید جواب اکثر آنها مثبت خواهد بود.

بدلیل اینکه اگر اکثر سیگاری ها را به روزهای قبل از وابستگی شان به سیگار بازگردانید خواهید دید که به هیچ عنوان لب به سیگار نخواهند زد.

اکثر افراد سیگاری فکر می کنند که یک نیروی شیطانی ذهن و فکر آنها را تسخیر کرده است. آنها هنگام تصمیم گیری برایترک سیگار به خود می گویند که من قصد کنار گذاشتن سیگار را دارم ولی از امروز نه، از فردا و شاید از شنبه .ولی هنگامی که فردا و یا پس فردا و شنبه ها می رسد با یک سری از توجیه و بهانه ها پا روی تصمیم خود می گذارند و گویی که انگار از اراده کافی برای انجام این کار برخوردار نیستند.

آن ها فکر می کنند که چیزی در سیگار وجود دارد که برای لذت بردن از زندگی باید آن را مصرف کنند.

یکی از دلایل سخت وانمود کردن ترک سیگار در ذهن افراد سیگاری این است که باید دریابیم که چرا افراد سیگاری در گذشته برای اولین بار به سیگار روی می آورند؟

باید به این نکته توجه کنیم که چه چیز افراد را مخصوصا در دوران نوجوانی مجذوب مصرف سیگار می کند.

چه چیز جذابی در سیگار وجود دارد؟

راز عجیبی در سیگار وجود دارد و آن هم این است که ما اکثرا برای اولین بار به این خاطر سیگار می کشیم که می بینیم افراد زیادی در حال انجام این کار هستند، اما هر کدام از این افراد آرزو دارند که ای کاش هیچ وقت برای اولین بار سیگار نمی کشیدند.

ولی افراد تازه کار نمی توانند باور کنند که افراد سیگاری از آن لذت نمی برند و دائم در ذهن خود می گویند که اگر لذتی در سیگار نیست چرا به سیگار کشیدن ادامه می دهند.

بسیاری از ما در دوران نوجوانی و بلوغ فکر می کنیم که سیگار کشیدن نشانه بزرگ شدن ما است و سعی می کنیم که خود را به آن عادت دهیم. ولی بعد از عادت کردن به آن و افتادن در دام اعتیاد نیکوتین به دیگران و فرزندانمان توصیه می کنیم که هرگز سیگار مصرف نکنند.

ترک سیگار

اگر یک نیم نگاهی را به هزینه های پرداختی افراد برای خرید سیگار و لوازم جانبی آن از قبیل فندک و زیر سیگاری و گاهی چوب سیگار بیاندازیم در می یابیم که هر شخص در طی دوران مصرف خود هزینه زیادی را بابت آن پرداخت کرده است.
از دیدگاه من انسان پولی را که بابت خرید سیگار و مصرف آن می پردازد را اگر به صورت یکجا به چاه فاضلاب بریزید بسیار بهتر خواهد بود تا اینکه آن پول را هزینه خرید سیگار کند و با آن ریه های خود را پر از دود سرطان زا گرداند، و بعد مجبور باشد که برای درمان خود هزینه های دیگر و همینطور درد و رنج بیماری را نیز تحمل کند.

هزینه کردن برای سمی که هر روز در خون ما باعث مسدود شدن رگهای عروقی می گردد و باعث می شود که ماهیچه های ما از اکسیژن کمتری برخوردار شوند و ما را هر روز بی حالتر و کسل ترمی کند.

افراد سیگاری هر روز خود را به داشتن یک زندگی نکبت بار  محکوم می کنند.

بوی بد دهان، دندان های جرم گرفته، لباس های سوخته، زیر سیگاری کثیف و همیشه داشتن بوی بد سیگار و توتون در وجودشان تنها بخشی از دستاوردهای سیگار است.

آیا واقعا زندگی افراد سیگاری چیزی غیر از این است.

در مقاله بعدی ادامه این صحبت را با یکدیگر پی خواهیم گرفت.

با تشکر از شما

دوستدار شما: داریوش قاضی مرادی

منبع: بهبودی - مجموعه ترک طلایی سیگار

  • بهبودی ترک طلایی سیگار
  • ۰
  • ۰

هدف ما و مجموعه آموزشی بهبودی ترک طلایی سیگار در زمینه ترک سیگار این است که به جای استفاده از روش های رایج ترک سیگار که باعث ایجاد احساس صعود به قله اورست را در شما شکل می دهد و شما مجبور هستید که چند هفته ای را در حسرت کشیدن یک نخ سیگار سپری کنید و یا به افراد سیگاری حسرت بخورید، بی درنگ از ترک سیگار خود احساس شادی و شعف بکنید و بعد از شروع قطع مصرف خود شما احساس خواهید کرد که از یک بیماری خطرناک شفا پیدا کرده اید و یا اینکه از یک زندان مخوف که در هاله ای از دود بوده است رها شده اید.

بعد از قطع مصرف خود شما، تعجب خواهید کرد که چگونه تا کنون این همه سیگار کشیده اید.

از این پس دیگر به جای حسرت خوردن به افراد سیگاری به حال آن ها تاسف خواهید خورد.

در روش ترک سیگاری که ما در حال معرفی آن می باشیم هیچ اجباری به قطع مصرف وجود نخواهد داشت. فقط افرادی که تمایل به قطع مصرف دارند می توانند این روش را امتحان کنند و افرادی که هنوز تمایل به قطع مصرف پیدا نکرده اند توصیه می شود که کلیه مراحل آموزش ها و مبانی مربوط به روش ترک سیگار ما را طی کنند و مطمئن باشند که بعد از گذراندن این دوره های آموزشی تمایل به ترک سیگار در آنها پیدا خواهد شد.

اکثر افراد سیگاری  وقتی سیگار می کشند و به ماهیت این کار فکر می کنند درست نمی دانند که چرا این کار را انجام می دهند .فقط زمانی که نمی توانند سیگار بکشند سیگار برایشان مهم می شود.

در هر صورت اگر سیگار می کشید و از آن لذت می برید و آن را دوست دارید و یا اینکه ازآن متنفر هستید باید بدانید که شما در دام سیگار و نیکوتین گرفتار شده اید.

باید بپذیرید که به نیکوتین اعتیاد پیدا کرده اید و بدون آن نمی توانید به طور کامل آرامش داشته باشید و یا از تمرکز لازم برخوردار شوید.

روش ترک سیگار ما اینگونه عمل می کند که  به تدریج اشتیاق کشیدن سیگار در شما از بین می رود.

برای اینکه این اتفاق در شما  ایجاد شود نیاز می باشد که دوره آموزشی ما را به طور کامل طی کنید. به یاد داشته باشید که شما هیچ کار خاصی قرار نیست، انجام بدهید و فقط باید به توصیه های ما عمل نمایید.

با توجه به این که این روش و اصول به افراد بیشماری پیش از این کمک کرده است که بتوانند سیگار خود را ترک و کنار بگذارند، و خود من نیز از جمله افرادی می باشم که پیش از این با مصرف روزی بیش از ۳۰ نخ سیگار در طی ۲۰ سال با بکار گیری این اصول و توصیه های این روش ترک سیگار، توانستم که از دام مصرف آن برای همیشه نجات پیدا کنم.

مطمئنم که این روش برای شما هم مفید خواهد بود و شما نیز می توانید از آن بهره کافی را ببرید.

به یاد داشته باشید که وابستگی شدید به مصرف سیگار و نیکوتین در شما ترس عجیبی را ایجاد می کند که بسیاری افراد از آن غافل می باشند و این ترس مانع تصمیم گیری درست شما می شود.

این احساس ترس بسیار قوی است و حتی شاید بسیاری از دوستی ها و روابط را زیر پا بگذارد.

بعضی مواقع  افراد حاضر هستند که زن و بچه و پدر و مادر خود را ترک کنند ولی دست از کشیدن سیگار خود برندارند. این واقعیتی است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم.

باید بدانید که این احساس ترس در شما در اثر مصرف سیگار به وجود آمده است و راه غلبه بر آن تنها قطع مصرف سیگار می باشد.

بسیاری افراد به خاطر وجود ترس از اینکه بعد از فرا گیری این اصول و استفاده از این روش برای ترک سیگار خود مجبور هستند که سیگار خود را ترک کنند جرات شنیدن و یادگیری این روش ترک سیگار را به خود نمی دهند .

ولی واقعیت اینگونه نیست. شما با فراگیری این اصول چیزی را از دست نمی دهید. شما حتی با گذرادندن دوره های آموزشی ما اگر موفق به ترک سیگار هم نشوید مطمئنا وضعیت شما از چیزی که الان هستید بدتر نخواهد شد و شما چیزی را از دست نخواهید داد. بالعکس این کار باعث کسب دستاوردهای عالی برای شما و آینده تان خواهد بود.

ما میل به مصرف سیگار را در شما خواهیم کشت و میل به زندگی دوباره را در شما ایجاد خواهیم نمود، یک زندگی پر نشاط و شاداب.

در روش های رایج برای ترک سیگار لیستی از مضرات سیگار را برای شما فراهم می کنند و به شما می گویند که اگر هر فرد سیگاری بتواند مدت مشخصی را سیگار نکشد، در نهایت میلش به سیگار کم خواهد شد و می تواند دوباره از زندگی خود لذت ببرد.

با این روش ترک سیگار هزاران نفر در روز اقدام به ترک سیگار می کنند ولی متاسفانه فقط تعداد بسیار کمی از آنها می توانند که موفق شوند و سیگار را برای همیشه کنار بگذارند که من اعتقاد دارم بسیاری از آنها هم از ترک سیگار خود لذت نمی برند و هنوز در عذاب مصرف آن می باشند.

بهترین روش ترک سیگار

در حقیقت اینگونه می توان بیان کرد که مشکل اصلی ترک سیگار خود ترک سیگار نیست و چیزی که آنرا مبهم و سخت می کند داستان اینکه ما چگونه برای همیشه در ترک سیگار باقی بمانیم می باشد. مشکل اصلی روز اول و دوم نیست، مشکل روز دهم و صدم وهزارم و سال های بعد است.

فرد سیگاری در یک لحظه احساس ضعف و سستی و ناتوانی در برابر وسوسه سیگار می کند و در آن لحظه هیچ راهی را جزء مصرف یک نخ سیگار برای خود نمی بیند و متاسفانه دوباره به دام مصرف سیگار گرفتار می شود.

واقع بینانه این است که ترس از به خطر افتادن سلامتی باید جلوی مصرف سیگار را می گرفت. عقل سالم این را به ما می گوید که این کار بسیار خطرناک است و هر لحظه احتمال درگیری با انواع بیماری های سطحی و یا عمیق برای ما وجود دارد.

اما در حقیقت این کار هم ترک سیگار را سخت تر می کند و هم فرد سیگاری با شنیدن اینکه احتمال بیمار شدن آن بر اثر مصرف سیگار وجود دارد اولین کاری که می کند دوباره یک نخ سیگار در می آورد و شروع به کشیدن آن می کند.

در بسیاری از بیمارستان هایی که بیماران ریوی حضور دارند این واقعیت را می توان مشاهده نمود.

روش های رایج ترک سیگار به دلیل اینکه حس از دست دادن چیزی را در ما القاء میکند معمولا با شکست مواجه می شود.

به خاطر اینکه ما مجبور می شویم دوست کوچک و همراه همیشگی خود را از دست بدهیم و دیگر تکیه گاهی نداریم که به آن تکیه کنیم.

در روش های رایج معمولا به این سؤال که چرا ما دوست داریم سیگار بکشیم و چه نیازی به آن داریم؟ پاسخ داده نمی شود. در حالی که این سؤال و یا اینکه سیگار چه کمکی به من می کند؟

و یا آیا من واقعا به سیگار احتیاج دارم و از آن لذت می برم؟ از سؤالات بسیار کلیدی هست که باید به آنها پاسخ داده شود، تا ذهن ما متوجه این موضوع بشود که مصرف سیگار هیچ کمکی به ما نمی کند را در یابد و در حقیقت آن چرا که می خواهیم بیان کنیم این است که سیگار کشیدن اصلا هیچ فایده ای ندارد.

در زمان های گذشته تنها مزیت سیگار وجهه اجتماعی آن بود که خوشبختانه امروزه این مزیت سیگار هم از بین رفته است و هر فرد سیگاری در اجتماع به عنوان یک ضد ارزش شناخته می شود و عمل او نیز یک عمل ضد اجتماعی محسوب می گردد.

افراد سیگاری برای اینکه بتوانند به سیگار کشیدن خود ادامه بدهند نیاز به این دارند که برای خود توجیه و بهانه هایی را درست کنند که دلایل آن هم توهم و تصور نادرستی است که آنها از سیگار و مصرف آن دارند.

برای اولین گام آنها باید این توهمات و تصورات غلط را شناسایی کنند و آنها را کنار بگذارند.

توهم این موضوع که زندگی بدون مصرف سیگار دیگر لذت بخش نیست اگر در ذهن افراد سیگاری برطرف شود و آنها از این موضوع آگاهی پیدا کنند مسیر ترک سیگار برای آنها بسیار آسان و لذت بخش خواهد شد.

یکی از لذت های فوق العاده زیبای ترک سیگار آزاد شدن از اسارت این علف هرز و لذت بردن از تمام جنبه های زندگی است.

روش ترک سیگار ما یک روش آسان و سریع برای رهایی از مصرف سیگار است.

به امید موفقیت برای یکایک شما

دوستدار شما: داریوش قاضی مرادی

منبع: بهبودی - مجموعه ترک طلایی سیگار

  • بهبودی ترک طلایی سیگار