ترک طلایی سیگار - بهبودی

موفق ترین روش ترک سیگار

ترک طلایی سیگار - بهبودی

موفق ترین روش ترک سیگار

اگر دوست دارید که برای همیشه مصرف سیگار خود را کنار بگذارید.
اگر دوست دارید که از ترک سیگار خود لذت ببرید.
اگر دوست دارید که در کمترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشید.
اگر نمی دانید که برای ترک سیگار خود چه باید بکنید.
به وب سایت ما مراجعه کنید
www.behbodi.com

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ما با بیداری روحانی حاصل از برداشتن این قدم ها میکوشیم تا این پیام رهایی و آزادی را به نیکوتینی های دیگر برسانیم و این اصول را در تمام امور زندگی خود به اجرا در آوریم.

ما موضوع قدم دوازدهم را راهی تازه برای زندگی، آزادی، رهایی، شادی و آرامش می دانیم که با کارکرد یازده قدم گذشته انجام دادیم و امروز به یک بیداری روحانی رسیده ایم.

یعنی ما با اصول این قدم ها زندگی می کنیم و حاصل آن را هر روزه عینا و عمیقا کسب می کنیم .

قدم دوازده نیز به سه بخش تقسیم می شود که بخش اول آن بیداری روحانی است.

بیداری روحانی که با کارکرد یازده قدم گذشته به دست می آوریم.

بخش دوم رساندم پیام به یک فرد نیکوتینی دیگر است و بخش سوم اشاره به رعایت اصول آن است.

بعضی از دوستان از دوازده قدم فقط دو قدم را یاد می گیرند و در همان مقطع شروع به رساندن پیام به یک شخص دیگر را می کنند که از دید ما این کار درستی نیست زیرا صداقتی در آن نیست.

ما با بیداری و روشن بینی نظری به گذشته انداخته و در می یابیم که نا امید و بی چاره به دنبال راهی می گشتیم که ما را از شر مصرف سیگار و نیکوتین رها کند. خیلی سعی و تلاش کردیم و از راه های مختلف مثل استفاده از چسب و آدامس و اسپری نیکوتین دار گرفته تا کمک گرفتن از کلینیک روانپزشکی و استفاده از قرص های مختلف ترک سیگار بهره ای نبردیم.

حال با گذراندن کارکرد این قدم ها امروز وضعیت بهتری داریم. اعتماد به نفسمان افزایش پیدا کرده و شفافیت و دید بهتری رانسبت به موضوعات مختلف داریم.

دوست داشتنی تر شده ایم و اخلاق تندمان آرام تر شده است. زندگی را دوست داریم و این فرصت را نیز به دیگران می دهیم تا از زندگی خود لذت ببرند.

این تغییرات و رشد ممکن نیست مگر یازده قدم گذشته را یاد بگیریم و به مرور در زندگی مان عمل کنیم. این در حقیقت همان بیداری روحانی است.

موضوع رها کن و به خدا اجازه بده برای بسیاری از ما ساده نبود.اما بسیاری از ما در همان قدم اول با رها کردن، زندگی خوش و آرامش و شعفی پیدا کردیم و به امید کسب وعده های دیگر قدم های بعدی را به آرامی ادامه دادیم.

ما کشف کردیم که با تخته موج سواری می توان سوار بر موج شویم.ما با بیداری روحانی احتمال کمتری است که در جلب ترحم  به خود غوطه ور شویم. زیرا آرامش ما بیشتر جذابیت دارد.

بیداری روحانی توانایی این را دارد که ما را سوار بر خواسته هایمان کند و کنترل آن دست خودمان باشد.

ما با کارکرد این قدم ها به تجربه و امید و قدرت و معجزات این برنامه بیشتر آشنا می شویم و می توانیم همان را به مشارکت بگذاریم نه بیشتر.ما امانتی را که دیگران به ما با درستی و صداقت رسانده اند را به نیازمندان می رسانیم. اینکار باعث افزایش شادی ما می شود و با لذت بیشتر مسئولیت خود را انجام می دهیم.

به یاد داشته باشید که ما خود بهترین پیام هستیم و بهبودی از مصرف نیکوتین خارج از باور است.

ما با پذیرش، فروتنی، تحمل، صبر و شکیبایی، میل، صراحت، عشق، امید، ایمان و اعتقاد، شادی، آرامش را در تمام امور زندگیمان به اجرا در می آوریم.

قدم های دوازده گانه بهبودی از مصرف سیگار و نیکوتین مانند خود زندگی فرایند و یک چرخه است که باید آن را زندگی کرد.

ما به پایان قدم ها رسیده ایم ولی یادمان باشد که قدم دوازدهم پایان قدم ها نیست و ما باید دائم در حال خود هوشیاری و پیاده سازی این اصول در زندگیمان باشیم.

شاد و سر زنده باشید.

دوستدار شما: داریوش قاضی مرادی


مطالب مرتبط: 

 گام اول در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام سوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام چهارم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام پنجم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام ششم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هفتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هشتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام نهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

  • بهبودی ترک طلایی سیگار
  • ۰
  • ۰

ما از راه دعا و مراقبه خواهان ارتقاء رابطه آگاهانه خود با خداوند به گونه ای که او را درک می کردیم شده و فقط جویای آگاهی از اراده او برای خود و قدرت اجرایش شدیم.

 بیماری ما با دود و خود محوری و خودخواهی ،ابرها و موانعی بین ما و خداوند به وجود آورده بود. ما قدرت دیدن و احساس وجود او را در زندگیمان احساس نمی کردیم.

در حقیقت بیماری وابستگی به هر چیزی، بیماری عدم حضور خداوند می باشد. ما به دلیل عدم حضور خداوند در زندگیمان به سمت و سوی نواقص شخصیتی و وابستگی ها رفتیم.

حالا که از وابستگی های مضر رها شده ایم خلاء معنوی ما عمیق تر گشته و هیچ چیز توانایی پر کردن این خلاء روحانی را ندارد الا رابطه معنوی با خدا.

ما در گذشته به دلیل مصرف سیگار و نیکوتین هر روز صدای گزگز و صدای زنگ نیکوتین در گوشمان و خونمان و سرمان و قدرت اراده کردن زندگیمان به دست این وابستگی را می دیدیم، کاملا اسارت خود را به صورت هر روز و نخ به نخ در سیگار و نیکوتین می دیدیم  و قدرت رهایی از دست این قدرت برتر ویرانگر را نداشتیم.

ما این گام را می توانیم به چند بخش کوچکتر تقسیم کنیم.

بخش اول این است که ما از طریق دعا و مراقبه به جستجو می پردازیم. هر انسانی با درک خودش مبنای دعا را کسب می کند. مهم این است که ما برای پر کردن خلاء روحانی خود مشکل داریم و باید یک راه درست و بجا را پیدا کنیم و خلاء روحانی خود را پر کنیم.

قدم یازدهم متذکر می شود که دعا ما را تحت تاثیر قرار می دهد ،پس دعایی می کنیم که این گونه باشد.

بخش دوم این گام این است که ما به دنبال ارتقاء رابطه آگاهانه خود با خداوند هستیم.

از همه مهم تر این است که این گام یک گام عملی دیگر است . برای بسیاری از ما این کار کمی مشکل بود ولی امکان پذیر شد و توانستیم با تمرین ابزارهای سودمندی را کسب کنیم که بعضی از آنها این چنین است:

  • برای برقراری ارتباط از خداوند کمک بخواهید.
  • هر کاری را به گونه ای انجام دهیم که گویی آن کار هدیه ای به خداوند است.
  • با تصویری از خداوند پیش بروید و آن را تقویت کنید.
  • تصویر ذهنی خود را دائم در ذهن خود مجسم کنید.
  • خود را به عنوان ابزاری در دست خداوند فرض کنید
  • ما بشر هستیم و خداوند ولی نعمت ماست.

بخش سوم این است که بدان گونه که او را درک می کنیم او را بپذیریم.

خداوند قدرت و نیروی برتریست که برای مرد و زن کار می کند و هیچ گونه قاعده ای برای این کار وجود ندارد.

برای درک خداوند هیچ عجله ای نیست .امروز کافی است تا ببینیم خداوند هم اکنون آن چیزی را که نیاز ما هست به ما داده است.

بخش چهارم این است که خواهان آگاهی از ارده او برای خود شدیم.

از کجا بدانیم که اراده خداوند برای ما چیست؟

در این مقطع ما می دانیم که صدمه زدن به خود و دیگران به واسطه مصرف نیکوتین نمی تواند مشیت و اراده خداوند باشد. خداوند خیر ما را می خواهد و مصرف سیگار و نیکوتین ما را از خداوند دور می کند .

اگر خود خواهی ها و خود محوری ها به آرامی محو شود و بگذاریم همه چیز سر جای خود قرار بگیرد به راحتی می توانیم اراده خداوند را در زندگی مان احساس کنیم.

در بخش بعد ما خواهان قدرت اجرایش شدیم.

قدرت اجرا را در مسیر اراده او به صورت راضی بودن و رضایت شکرگزاری، صبر، پذیرش، جرات، تعهد و داشتن مسئولیت مشاهده می کنیم و برخی همه این ها را جمع کرده و آن را ایمان می نامند.

ایمان یعنی پذیرش با چشمان باز و فهم و درک عاشقانه.بیماری ما به خداوند اجازه مداخله را در زندگی مان نمی دهد. ما اگر این اجازه را از بیماری گرفته و به خداوند تسلیم کنیم ما را به آرامش عمیق و جاودان رهبری خواهد کرد.

دوستدار شما : داریوش قاضی مرادی

مطالب مرتبط: 

 گام اول در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام سوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام چهارم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام پنجم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام ششم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هفتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هشتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام نهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

  • بهبودی ترک طلایی سیگار
  • ۰
  • ۰

ما در این گام به تهیه ترازنامه شخصی خود ادامه می دهیم و هر موقع که احساس کردیم مسیر را اشتباه می رویم سریعا به آن اقرار می کنیم.

ما در حقیقت با کار کردن، نه گام گذشته روی خود شناسی  و رهایی از مسائل گذشته متمرکز شدیم.

قدم دهم به ما کمک می کند که هر روز خودمان را بررسی کنیم. ما هر روز مجبور هستیم که برای امرار معاش و زندگی وارد اجتماع شده و در کنار مردم زندگی کنیم.

این رویه می تواند پیامد هایی داشته باشد که طی روز رنجش و یا صدمه ای به دیگران وارد کنیم و یا به ما زده شود.

لیست ترازنامه شخصی در قدم دهم به ما می گوید که ما این ترازنامه را باید هر روز برای خود تهیه کنیم و اگر در طی روز خسارتی به کسی وارد کردیم سریعا به فکر جبران آن باشیم و بتوانیم که این اصلاحات را در خود نهادینه نماییم.

این قدم به ما کمک می کند تا با خود و دیگران و خداوند صادق باشیم و رفتارهای ثابت و استوار را جایگزین رفتارهای تهاجمی و یا منفعلانه خود بکنیم.

قدم دهم دارای دو بعد است. اول اینکه اگر به کسی و یا خودمان صدمه زده باشیم سریع جبران خسارت کنیم، چون خسارت وارده حالمان را بد می کند.

دوم اینکه با گرفتن ترازنامه روزانه متوجه می شویم که امروز حالمان خوب بوده و روز خوبی را سپری کرده ایم.

بیماری مصرف نیکوتین ما رابطه مستقیمی با خودخواهی و خود محوری دارد که در بیشتر مواقع ما را دچار دردسر می نماید. قدم دهم ابزارهای مناسبی را در اختیار ما قرار می دهد که با این دو حالت آشنایی بیشتری پیدا کنیم .

ما در این قدم یاد می گیریم که چگونه با خود و دیگران با درستکاری، تواضع، فروتنی، عشق و ایثار رفتار کنیم.

کارکرد این قدم ما را در حالت خود هوشیار نگه می دارد تا هر روز از تاثیر اعمال و رفتارمان بر زندگی خود و اطرافیانمان آگاه باشیم.

صراحت و درستی و صداقت ارزش هایی هستند که ما باید هر روز آنها را در زندگی خود جاری سازیم و مسئولیت خودمان را در برابر کلیه رفتارهایمان بپذیریم.

این قدم ما را در جهت اصلاح خرابکاری های کوچک و بزرگ مان راهنمایی می کند. دیگر لازم نیست که برای اصلاح خرابکاری های خود آن را پشت گوش بیاندازیم تا به خود بگوییم که فعلا بماند تا فردا.

گاهی تنبلی و فرار از مسئولیت باعث می شود که ما این قدم را برنداریم. تایید طلبی که ما از خود سراغ داریم باعث می شود که ما خود را انسانی کامل بدانیم و نیازی در خود احساس نکنیم که به طرف رشد و تغییرات حرکت کنیم.

قدم دهم مجموعه ای از قدم چهار، پنج، شش، هفت، هشت و نه می باشد که به صورت سهل و آسانتری اجرا می شود و نتیجه آن هم فوری به دست می اید و می توانیم در همان لحظه به خطاهای خود اقرار کنیم و سهم خود را بپذیریم و برای جبران خسارت اقدام نماییم.

قدم دهم مانند یک چراغ راهنما برای ما می باشد که ما را در مسیر بهبودی قرار می دهد و ما با انجام این قدم در مسیر درستی قرار می گیریم.

به امید موفقیت برای شما

دوستدار شما: داریوش قاضی مرادی

مطالب مرتبط: 

 گام اول در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام دوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام سوم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام چهارم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام پنجم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام ششم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هفتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام هشتم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

 گام نهم در بهبودی از مصرف سیگار چیست

  • بهبودی ترک طلایی سیگار